9 de febrer del 2020

Avui ham tingut una colla de models!

En Fernando Mendieta ha portat una caixa multi-models moderna de Meccano, que permet de fer un Formula 1 amb motor, bastant esquemàtic. Es curiosa la presencia de força peces metàliques, algunes amb formes prou curioses.

20020901

L’ Artur Vila ha portat una sel·lecció de fulletons de diferents jocs de construcció metàlica europeus, on es pot veure que s’en han fabricat de tots colors i a tots els paisos.

20020903

L’Antonio Ruiz ha portat el model que ha construït amb la caixa Iron Commander de la que ja vam parlar el darrer dia. El model fa molt bona impressió, es d’acer inoxidable en la seva major part a excepció de les plaques blanques i les rodes que son de plástic. El mecanisme d’elevació, accionat a maneta está molt ben dissenyat, encara que a la baixada li manca un fre, per que no baixi de cop. Els engranatges grossos estan fets de xapes unides per cargols per tal d’obtenir el gruix. Els eixos son tubs,  buits per dins. La separació de forats es mètrica (1cm) i el model no disposa de motor. El color vermell del manual cal aconseguir-lo amb unes enganxines, que l’Antonio ha preferit no utilitzar.

L’ Antoni Gual ha portat un model a mig construir. Es de la marca xinesa Steel World, i comprat a Banggood. L’argument de venda son els 4 motors amb reducció incorporada i manats per radio- control. La pega mes gran es el pas de 8 mm, molt petit, els cargols de M2,5 no son per les mans de tothom. Les tires i plaques petites son d’acer inoxidable, la resta es plástic. Cal muntar-se les erugues a ma, cada baula esta formada per 5 peces, requereix una bona estona. El problema mes gran que te es que sembla haver estat dissenyat per CAD, sense provar de construir-lo unes quantes vegades, moltes solucions son millorables, i treballar a aquesta escala es molt entretingut.

20020908

En Jordi Vallés ha portat un parell de demos de reduccions harmòniques, que es el tipus de reducció que porten els motors Steel World. Un o mes satélits giren sobre un engranatge fixat al xassis, i engranen al mateix temps amb un segon engranatge del mateix diàmetre pero amb diferent numero de dents. El satélit obliga a girar el segon engranatge per que en tot moment les dens que engranen estiguin alineades. La reducció que s’obté es important, i el mecanisme es irreversible.

A les fotos hi ha 2 versions: una amb un sol satélit i dos engranatges de 19 i 20 dents, la reducció es de 20:1. La segona, amb 2 satélits obliga que que la diferencia de dents sigui múltiple de 2 per que el dentat coincideixi en dos punts. en aquest cas els engranatges son de 40 i 38 dents, i la reducció es també de 20:1.

2002090920020902

 

I aixó ha estat tot. la propera es el 23 de febrer.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s